De algemene voorwaarden van het loyaliteitsprogramma Come In

 

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op het loyaliteitsprogramma genaamd Come In (hierna het "loyaliteitsprogramma" of "programma") dat wordt aangeboden door SUSHI SHOP MANAGEMENT, SAS met een kapitaal van € 98.160 waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 13 Cours Valmy, Tour Pacific 92977 Paris La Défense Cedex - RCS Nanterre nr. 493 549 349 (hierna "SUSHI SHOP") op de internetsite www.sushishop.be (met inbegrip van de mobiele versie) die ook toegankelijk is via de door SUSHI SHOP ontwikkelde applicaties voor mobiele telefoons en tablets (hierna de "site/app") en waarop de klant (hierna de "klant(en)" of "lid(leden)") zich bij het aanmaken van zijn klantenaccount op de site/app heeft geabonneerd.

De klant verklaart kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en ze te aanvaarden.


1
Artikel 1

Onderwerp van het loyaliteitsprogramma

Het loyaliteitsprogramma Come In is een gratis en 100% virtueel programma, waaraan de klant online kan deelnemen op de site/app of in de shops van het Sushi Shop netwerk in België, met uitzondering van travel retails en corners (hierna "shop(s)").

Het doel van het loyaliteitsprogramma is om de klant te belonen op basis van de frequentie van zijn of haar aankopen en het bedrag van zijn of haar aankopen in de shops en/of op de site/app, onder de voorwaarden die in deze algemene voorwaarden zijn uiteengezet, en dit alles zonder enige verplichting.

Het programma is onderverdeeld in drie niveaus die elk verschillende voordelen bieden: ICHI, NI en SAN.

Alle informatie met betrekking tot het loyaliteitsprogramma is rechtstreeks beschikbaar op de site/app in de sectie "Loyaliteit Come In" en kan ook opgevraagd worden bij de teamleden in de shops van Sushi Shop.


2
Artikel 2

Inschrijving

2.1.  Voorwaarden voor toegang en lidmaatschap tot het loyaliteitsprogramma de fidélité

Het loyaliteitsprogramma is alleen toegankelijk voor personen van 16 jaar en ouder.

Elke persoon die wenst deel te nemen aan het loyaliteitsprogramma moet eerst een klantaccount aanmaken in de shop of op de site/app door een bestelling te plaatsen, persoonlijke gegevens in te voeren en een wachtwoord aan te maken (hierna "klantaccount"). Het aanmaken van een klantaccount impliceert het aanmaken van een persoonlijke login voor het Come In-loyaliteitsprogramma (hierna "Come In-login").

Om zich in de shop te registreren, moet de klant zijn of haar mobiele nummer aan het personeel van de shop geven bij de kassa. De klant ontvangt vervolgens een sms-bericht met zijn of haar Come In-login en een link naar de site/app waarmee hij of zij zijn of haar klantaccount kan activeren door de persoonlijke gegevens in te vullen die nodig zijn om zijn of haar klantaccount definitief te maken.

Het lidmaatschap op het loyaliteitsprogramma is nominatief, persoonlijk en voorbehouden aan privé-personen voor hun eigen, niet-beroepsmatige gebruik. Het lidmaatschap kan niet worden overgedragen.

De klant staat in voor de juistheid en waarheidsgetrouwheid van de verstrekte persoonlijke gegevens. SUSHI SHOP behoudt zich het recht voor de inschrijving te weigeren van een lid wiens gegevens onjuist, onvolledig of niet in overeenstemming met deze voorwaarden zijn.

SUSHI SHOP behoudt zich het recht voor controles uit te voeren om de geldigheid van de inschrijving op het loyaliteitsprogramma te verifiëren, met name in geval van anonimiteit. Een persoon kan slechts één keer een Come In-login aanmaken (zelfde naam, achternaam (-namen), adres, e-mail en/of telefoon). Indien SUSHI SHOP constateert dat een persoon meerdere Come In-logins heeft, behoudt SUSHI SHOP zich het recht voor om de gegevens en voordelen van het lid samen te voegen tot één Come In-login, waarbij dubbele voordelen worden uitgeschakeld.

De klant kan op elk ogenblik toegang krijgen tot zijn klantaccount om zijn persoonlijke gegevens bij te werken in de rubriek "Mijn account".

2.2.   Voorwaarden voor het verkrijgen van een niveau van privilege

De drie niveaus van het loyaliteitsprogramma worden bepaald en toegekend op basis van het aantal bestellingen en het bedrag dat de klant de laatste 12 maanden heeft besteed:

- Het ICHI-niveau van privilege wordt verkregen vanaf de eerste bestelling en vanaf een aankoopbedrag van € 1.
- Het NI-niveau van privilege wordt verkregen vanaf de zesde bestelling en vanaf een aankoopbedrag van € 150.
- Het SAN-niveau van privilege wordt verkregen vanaf de twintigste bestelling en vanaf een aankoopbedrag van € 1.000.

Deze niveaus van privilege kunnen niet worden gecombineerd. Wanneer de titularis het vereiste aantal bestellingen heeft verzameld en het minimum aankoopbedrag heeft bereikt, zal hij of zij overgaan naar een hoger niveau van privilege en automatisch de voordelen van het nieuwe niveau verwerven, waardoor de voordelen van het vorige niveau komen te vervallen.

Het nieuwe niveau van privilege wordt gegarandeerd voor een periode van 6 maanden, te rekenen vanaf de datum van verkrijging ervan. Aan het einde van deze periode van 6 maanden, als niet langer wordt voldaan aan de minimum aankoopverplichting over de laatste 12 maanden, verliest de klant het niveau van privilege en de bijbehorende voordelen en wordt hij gedegradeerd naar een lager niveau.

De klant heeft op elk moment toegang tot zijn of haar persoonlijke gegevens met betrekking tot het loyaliteitsprogramma (statuut, beschikbare voordelen, bedrag van zijn of haar spaarkaart, aantal bestellingen en bedrag van de aankopen die hij of zij de afgelopen 12 maanden heeft verzameld) in de rubriek "Mijn Come In-loyaliteitszone" van zijn of haar klantaccount dat toegankelijk is op de site/app (hierna "Mijn Come In-loyaliteitszone").

3
Artikel 3

Voorwaarden voor het gebruik van het loyaliteitspr

Om van de voordelen van het loyaliteitsprogramma te kunnen genieten, moet de klant aankopen doen in een shop of op de site/app. Aankopen op de site/app worden automatisch in aanmerking genomen. Voor aankopen in de shop moet de klant zijn of haar Come In-login en/of telefoonnummer meedelen aan de medewerker van het Sushi Shop team aan de kassa alvorens over te gaan tot de betaling van zijn of haar bestelling, zodat zijn of haar aankoop geregistreerd kan worden in zijn of haar Come In-loyaliteitszone.

In het kader van het loyaliteitsprogramma worden alleen de daadwerkelijk door de klant betaalde bedragen in aanmerking genomen. Geannuleerde en terugbetaalde bestellingen worden niet in aanmerking genomen.

Het lid verklaart zich te zullen houden aan de voorwaarden van het loyaliteitsprogramma en zich jegens SUSHI SHOP loyaal te zullen gedragen. Bij verzuim hiervan behoudt SUSHI SHOP zich het recht voor de Come In-loyaliteitszone van het lid op te schorten, te beëindigen, te deactiveren of van zijn voordelen te ontdoen, onder de in het artikel "Opschorting/Deactivering" vermelde voorwaarden.


4
Artikel 4

Voordelen van het loyaliteitsprogramma

4.1.    Voor alle leden

Het lidmaatschap op het loyaliteitsprogramma geeft alle klanten, ongeacht hun niveau van privilege, recht op de volgende voordelen:

i. De klant beschikt in zijn of haar Come In-loyaliteitszone over een virtuele spaarkaart die verbonden is aan zijn of haar klantaccount en waarmee hij of zij euro's kan sparen die geldig zijn op een toekomstige bestelling, onder de hieronder beschreven voorwaarden (hierna "spaarkaart"):

- Voor elke afhaalbestelling die in de shop of Click & Collect op de site/app of ter plaatse wordt geplaatst, krijgt de klant 5% van het bedrag van zijn of haar bestelling op zijn of haar spaarkaart gecrediteerd. Dit percentage kan van tijd tot tijd veranderen in het kader van tijdelijke commerciële acties en onder de door Sushi Shop bepaalde voorwaarden.
- Het beschikbare bedrag op de spaarkaart is geldig op een toekomstige bestelling voor levering, afhaalmaaltijden, Click & Collect of ter plaatse.
- De gespaarde 5% wordt berekend over het door de klant betaalde bedrag. Kortingen en het gebruik van de spaarkaart of een gedeelte daarvan kunnen niet worden samengevoegd. Er kan een technische vertraging optreden voordat het tegoed zichtbaar is op de spaarkaart.
- De klant kan het in zijn of haar spaarkaart beschikbare bedrag gebruiken voor een volgende bestelling door te klikken op de rubriek "Winkelwagen / Come In-spaarkaart".
- De spaarkaart vervalt automatisch als er gedurende 90 opeenvolgende dagen geen bestelling door de klant wordt geplaatst.

ii. Voor zijn of haar verjaardag krijgt de klant een gratis product uit de categorie Signature Roll (inclusief limited editions en nieuwe producten tenzij anders vermeld), eenmalig geldig voor elke bestelling die hij of zij in de shop of op de site/app plaatst voor een minimumbedrag van € 14,90 binnen een termijn van 30 dagen na zijn of haar verjaardag.

4.2.    Voor klanten die zich in de shop registreren

Als de klant bij de betaling van zijn of haar bestelling aan de kassa een klantaccount aanmaakt bij een medewerker van het team in de shop, krijgt hij of zij een welkomstaanbieding van € 5 die op zijn of haar spaarkaart wordt bijgeschreven en geldig is op een toekomstige bestelling voor bezorging, afhaalmaaltijden of in de shop.

De gespaarde € 5 vervalt automatisch indien er gedurende 90 opeenvolgende dagen geen bestelling door de klant wordt geplaatst.

4.3.    Voor leden in het NI-niveau

Afgezien van de in artikel 4, lid 1, genoemde voordelen, geniet het lid in het NI-niveau de volgende voordelen

i. Eén #sushiday per jaar: een kortingsbon (promotiecode) van 20% die eenmalig geldig is op elke bestelling die in de shop of op de site/appli wordt geplaatst voor een minimumbedrag van € 14,90, gedurende een periode van één jaar volgend op de datum van het verkrijgen van het NI-niveau en op voorwaarde dat dit niveau behouden blijft;

ii .Een favoriet product aangeboden voor de verjaardag van de inschrijving: een nominatief en niet-cumulatief aanbod per e-mail, geldig op elke bestelling van het lid op de site/app van een minimumbedrag van € 14,90, te kiezen uit de California, Spring Rolls en Maki beschikbaar in zijn of haar shop, binnen 30 dagen na de ontvangst van het aanbod per e-mail;

iii. Twee keer per jaar een leuke attentie die aan de bestelling wordt toegevoegd: 6 stuks aangeboden uit een van de nieuwigheden of limited editions van het Sushi Shop menu. Het aanbod wordt per e-mail verzonden en is eenmalig geldig binnen 30 dagen na ontvangst van de e-mail voor alle bestellingen die in de shop of op de site/app worden geplaatst met een minimale bestelwaarde van € 11,90 (en onder voorbehoud van de minimale bezorgkosten in het geval van geleverde bestellingen).

4.4.    Voor leden in het SAN-niveau

SAN-leden genieten de volgende voordelen:

i. 1 gratis box per jaar, te kiezen uit de categorieën Sushi box en Box for Two, slechts één keer geldig voor elke bestelling in de winkel of op de website/app, gedurende één jaar na het behalen van de SAN-status en zolang de status behouden blijft;

ii. Gratis behandelingskosten op alle bestellingen die geleverd worden, zodra het SAN-niveau is bereikt;

iii. Twee #sushidays per jaar: een kortingsbon (promotiecode) van 20% die geldig is op elke bestelling die in de shop of op de site/app wordt geplaatst voor een minimumbedrag van € 14,90 een periode van één jaar volgend op de datum van het verkrijgen van het SAN-niveau en op voorwaarde dat dit niveau behouden blijft;

iv. Een favoriet product aangeboden voor de verjaardag van de inschrijving: een nominatief en niet-cumulatief aanbod, geldig op elke bestelling van het lid op de site/app van een minimumbedrag van € 14,90, te kiezen uit alle producten die in de shop beschikbaar zijn, binnen 30 dagen na de ontvangst van het aanbod per e-mail;

v. Twee keer per jaar een leuke attentie die aan de bestelling wordt toegevoegd: 6 stuks aangeboden uit een van de nieuwigheden of limited editions van het Sushi Shop menu.  Het aanbod wordt per e-mail verzonden en is eenmalig geldig binnen 30 dagen na ontvangst van de e-mail voor alle bestellingen die in de shop of op de site/app worden geplaatst met een minimale bestelwaarde van € 11,90 (en onder voorbehoud van de minimale bezorgkosten in het geval van geleverde bestellingen).

5
Artikel 5

Verantwoordelijkheid

In het kader van het gebruik van het loyaliteitsprogramma kan SUSHI SHOP en/of de shops niet aansprakelijk worden gesteld voor enig ongemak en/of schade inherent aan het gebruik van internet door de klant, zoals met name opschorting van de dienstverlening, inbraak van buitenaf, de aanwezigheid van een computervirus, frauduleus gebruik van de bankkaart etc.

SUSHI SHOP en/of de shops zijn niet aansprakelijk voor enige via of op het klantaccount verrichte handeling door een derde aan wie de klant zijn of haar inloggegevens heeft medegedeeld of die als gevolg van een fout, onhandigheid of nalatigheid van hem of haar toegang tot zijn of haar inloggegevens of klantaccount heeft gehad.

In geval van een storing in het loyaliteitsprogramma zal SUSHI SHOP zich maximaal inspannen om ervoor te zorgen dat het lid de in de Come In-loyaliteitszone verkregen voordelen behoudt.


6
Artikel 6

Wijziging van het loyaliteitsprogramma

Deze algemene voorwaarden kunnen worden gewijzigd. De algemene voorwaarden die van toepassing zijn, zijn deze die van kracht zijn op de site/app op het moment van het plaatsen van de bestelling door de klant.

SUSHI SHOP behoudt zich het recht voor het loyaliteitsprogramma te allen tijde, ook in geval van overmacht, permanent of tijdelijk te wijzigen of stop te zetten.

In het geval dat het loyaliteitsprogramma definitief wordt stopgezet of volledig wordt herzien, waardoor geldige voordelen komen te vervallen, zal SUSHI SHOP de leden hiervan met een opzegtermijn van minimaal een maand op de hoogte stellen, zodat zij binnen die termijn gebruik kunnen maken van hun geldige voordelen. Na afloop van deze periode gaan de voordelen definitief verloren.

SUSHI SHOP behoudt zich het recht voor om leden die niet actief zijn in het loyaliteitsprogramma (d.w.z. die gedurende meer dan 12 maanden op vertoon van hun Come In-login geen aankopen in de shop of op de site/app hebben gedaan) niet te benaderen om hen van wijzigingen in het programma op de hoogte te stellen.

SUSHI SHOP kan niet garanderen dat ongebruikte beschikbare voordelen in enige vorm herbruikbaar zullen zijn in het kader van een evolutie van het loyaliteitsprogramma.

Geen enkele wijziging, verandering of schrapping van het loyaliteitsprogramma geeft het lid recht op een vergoeding.


7
Artikel 7

Beëindiging / Schorsing / Deactivering

7.1.        Op initiatief van SUSHI SHOP

SUSHI SHOP behoudt zich het recht voor om in geval van misbruik van het programma door het lid en/of jegens SUSHI SHOP en het niet naleven van deze voorwaarden, het lidmaatschap van het lid tot het loyaliteitsprogramma op te schorten, of zelfs definitief te deactiveren en in voorkomend geval de bijbehorende voordelen te annuleren.

SUSHI SHOP zal tot deze opschorting en/of deactivering overgaan na het lid per e-mail, SMS of op andere door haar geschikt geachte wijze op de hoogte te hebben gesteld, zonder dat het lid aanspraak kan maken op enige schadevergoeding, met name in de volgende gevallen

- in geval van fraude (zoals het sponsoren van zichzelf), poging tot fraude of diefstal door het lid in de shop en/of op de site/app;
- in geval van oneigenlijk gebruik of misbruik van het loyaliteitsprogramma door het lid of een derde die namens hem optreedt;
- in geval van handelingen van het lid die de werking van de site/app, de werking van het loyaliteitsprogramma of de werking van de shops kunnen verstoren;
- in geval van een abnormaal hoog aantal transacties van het lid op dezelfde dag en/of op meerdere dagen;
- in geval van een betalingsincident dat niet binnen 15 dagen na aanmaning door SUSHI SHOP door het lid is voldaan;
- meer in het algemeen, in geval van niet-naleving van de bepalingen van deze algemene voorwaarden.

SUSHI SHOP behoudt zich tevens het recht voor gerechtelijke stappen te ondernemen om haar rechten op vergoeding van de geleden schade af te dwingen.

7.2.        Op initiatief van het lid

Om zich af te melden voor het loyaliteitsprogramma dient het lid contact op te nemen met de klantenservice van SUSHI SHOP, per e-mail via het contactformulier dat toegankelijk is vanaf de homepage van de site/app, onder de rubriek "Klantenservice", of per post naar het volgende adres

SUSHI SHOP MANAGEMENT
Service Client Sushi Shop
13 Cours Valmy, Tour Pacific 92977 La Défense Cedex

De opzegging door het lid van zijn lidmaatschap van het loyaliteitsprogramma brengt met zich mee dat het lid definitief alle voordelen verliest die in het kader van het programma gelden.

8
Artikel 8

Persoonsgegevens

8.1. Wijze van inzameling

SUSHI SHOP verzamelt persoonsgegevens over het lid op het moment van het aanmaken van zijn of haar klantaccount en toetreding tot het loyaliteitsprogramma op de site/app.

Deze informatie wordt mondeling verzameld door het Sushi Shop teamlid in de shop en/of schriftelijk via het aanmaakformulier voor een account op de site/app.

8.2. Verzamelde gegevens

De volgende informatie is nodig om een klantaccount aan te maken en deel te nemen aan het loyaliteitsprogramma: titel, achternaam, voornaam, e-mailadres, telefoonnummer en geboortedatum.

Indien deze informatie niet wordt verstrekt, is het niet mogelijk om deel te nemen aan het loyaliteitsprogramma en aanbiedingen of voordelen te ontvangen.

De overige informatie die de klant op zijn of haar klantaccount kan invullen (favoriete shops, favoriete afleveradressen, interesses) wordt door SUSHI SHOP verzameld om het lid beter te leren kennen en hem of haar zo nodig op zijn of haar profiel en voorkeuren afgestemde mededelingen te doen, maar dit is niet verplicht.

8.3. Doeleinden

SUSHI SHOP bewaart informatie met betrekking tot de aankoopgeschiedenis van het lid en het gebruik van de diensten wanneer het lid zijn of haar Come In-login presenteert of invult of inlogt op zijn of haar klantaccount via de site/app. Deze bewaring is noodzakelijk om te kunnen nagaan of het lid in aanmerking komt voor de verschillende voordelen van het loyaliteitsprogramma en om de goede uitvoering ervan te verzekeren. Bovendien wordt deze informatie gebruikt om het lid aanbiedingen, nieuws of reclame te sturen die zijn afgestemd op zijn of haar eerdere aankopen en/of interesses.

Als het lid heeft ingestemd met het plaatsen van cookies op de site/app, worden deze gegevens ook gecombineerd met de browsegegevens. Deze combinatie stelt SUSHI SHOP in staat om gerichte advertenties op de site/app en ook op sites van derden te tonen. Deze informatie stelt SUSHI SHOP ook in staat om haar kennis van de voorkeuren van het lid te verbeteren voor de doeleinden van haar legitieme belangen.

8.4. Bewaartermijn

Informatie met betrekking tot leden wordt door SUSHI SHOP niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor zij is verzameld, d.w.z. voor de duur van het lidmaatschap op het loyaliteitsprogramma, plus eventuele toepasselijke wettelijke termijnen, met name om bewijs van transacties te bewaren en SUSHI SHOP in staat te stellen aan haar wettelijke verplichtingen te voldoen.

Informatie met betrekking tot inactieve leden (d.w.z. diegenen die gedurende meer dan 5 jaar geen aankopen in de shop of op de site/app hebben gedaan op vertoon van hun Come In-login) zal echter aan het einde van deze periode van 5 jaar door SUSHI SHOP worden gearchiveerd en daarom niet meer voor marketingdoeleinden worden gebruikt.

Er wordt op gewezen dat de klant, mits hij of zij daarmee instemt, gepersonaliseerde aanbiedingen kan blijven ontvangen nadat hij of zij zich heeft afgemeld voor het loyaliteitsprogramma.

8.5. Ontvangers

Informatie met betrekking tot de leden wordt meegedeeld aan de dienstverleners en onderaannemers van SUSHI SHOP die bij het beheer van het loyaliteitsprogramma betrokken zijn.

8.6. Rechten van de leden

Het lid kan te allen tijde de in zijn of haar klantaccount ingevoerde persoonsgegevens controleren en/of wijzigen door naar de pagina "Mijn account" op de site/app te gaan.

Hij of zij kan ook zijn of haar recht op toegang, rectificatie en overdraagbaarheid schriftelijk uitoefenen:

- door een brief te sturen naar: SUSHI SHOP MANAGEMENT – Service Client Sushi Shop – 13 Cours Valmy, Tour Pacific 92977 La Défense Cedex
- via het contactformulier dat toegankelijk is vanaf de homepage van de site/app, rubriek "Contact opnemen/Uitoefenen van uw rechten op uw gegevens".

Dergelijke verzoeken moeten vergezeld gaan van een fotokopie van een identiteitsbewijs van de persoon die het recht uitoefent.

Het lid (of zijn of haar vertegenwoordiger) kan ook, onder dezelfde voorwaarden, zijn of haar recht uitoefenen om bezwaar te maken tegen de verwerking van zijn of haar persoonsgegevens voor klantenwerving en commerciële profilering, dan wel verzoeken om verwijdering van zijn of haar persoonsgegevens of om beperking van de verwerking ervan.

Voor meer volledige informatie over de verwerking van persoonsgegevens wordt het lid verzocht het op de site/app beschikbare privacybeleid en cookiesbeleid van SUSHI SHOP te raadplegen.


9
Artikel 9

Toepasselijk recht

Deze algemene voorwaarden worden beheerst door het Franse recht, onverminderd eventuele conflictregels.